Planning kleine Visvijver

21-11-2018 update ivm kleine visvijver.
Sport visserij nederland heeft ons laten weten dat onze kleine vijver zeer schoon is en een goede bodem heeft.
Nadeel is dat er te weinig zuurstof aanwezig is, hier zal eerst verandering in moeten komen. Men is inmiddels ook ergens anders bezig met dezelfde probleem, als dit blijkt te werken dan zal men deze aanpassing ook in onze kleine vijver toepassen. Dit zal dan volgend jaar gerealiseerd moeten worden.

15-6-2018
Plannen m.b.t. de kleine vijver te Nw. Weerdinge.
Gezien de visserij op commerciele vijvers steeds meer in opmars is, hebben wij als bestuur het plan opgevat om de kleine vijver in te richten als "karpervijver" in de zin van karpertjes vangen met de vaste stok of met de feeder. Het leuke hiervan is dat je gericht op karpertjes kan gaan vissen,dat je bijna altijd vangst garantie hebt (nadruk op bijna, want de visserij blijft onvoorspelbaar), en dat het voor de jeugd een attractieve en educatieve manier is om kennis te maken met de hengelsport. De vijver zal dan bij het " bruggetje " afgesloten worden door een rooster, zodat uitgezette karpertjes niet kunnen ontsnappen.
Voordat het zover komt zal men eerst onderzoek moeten doen of het wel geschikt is. Op 14 Juni heeft Sportvisserij Nederland water onderzoek gedaan op verschillende plekken, waarvan we binnenkort het verslag en advies verwachten.