Info Visvijver

Nachtvissen in visvijver Nieuw Weerdinge is niet toegestaan.

Ontstaan visvijver Nieuw-Weerdinge

Eind 1966 werd in een schriftelijk schrijven een vraag over de aanleg visvijver voorgelegd aan de gemeente Emmen.
Waarop men op 10 maart 1967 een schriftelijk antwoord kreeg dat er geen nieuwe waterpartij bijkomt.
Doordat er in 1971 een gedeelte van het kanaal, tussen het 1ste en 2de Kruisdiep, gedempt werd hadden we geluk dat ze hiervoor grond tekort kwamen.
Men moest dus een kuil graven om aan de benodigde grond te komen. Daardoor ontstond onze visvijver aan de Wisseldijk te Nieuw-Weerdinge.

De visvijver heeft tegenwoordig een goede bezetting van alle vissoorten.

In samenwerkening met de federatie en karper - studiegroep zijn er in 2017 110 spiegelkarpers uitgezet in onze visvijver variƫrend van 2 kg tot ongeveer 5 kg. Het zijn karpers die in de juiste omstandigheden uit kunnen groeien naar recordvissen.
Verder is er een goede bezetting van Karpers tot 25 pond.

Op zaterdag 3 maart 2018 heeft de Hengelsportfederatie Groningen Drenthe met hulp van een legioen vrijwilligers ook weer karpers uitgezet in de scheepvaartkanalen in Groningen en Drenthe. Ook was Nieuw weerdinge van de partij, er werden 33 karpers uitgezet in onze visvijver en 14 stuks in het weerdingerkanaal.

Op zaterdag 15 December 2018 is er door de Hengelsportfederatie in samenwerking met onze HSV en vrijwilligers wederom 150 kg karper uitgezet, grootste gedeelte is in de visvijver uitgezet en een gedeelte in het weerdingerkanaal.

BIJ ONZE VISVIJVER IS HET TEN STRENGSTE VERBODEN VIS MEE TE NEMEN.

15 December 2018